Eerste 5 dagen: chaos! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joost Mier - WaarBenJij.nu Eerste 5 dagen: chaos! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joost Mier - WaarBenJij.nu

Eerste 5 dagen: chaos!

Blijf op de hoogte en volg Joost

03 Augustus 2016 | Thailand, Chiang Mai

Dag 1 en 2:

Vliegreis allemaal goed gegaan. Naar Istanbul nog naast elkaar, maar naar Bangkok helaas een paar rijen van elkaar verwijderd. Verder prima reis gehad. We kwamen aan om half 10 's ochtends lokale tijd, dus de eerste dag begon meteen al. Meteen kwamen we in aanraking met de goedkope prijzen. Voor 100 Baht (2,50 euro) werden we met een busje een half uur verderop gereden naar ons hotel. Dat lag op de Khao San road, de backpackstraat van Bangkok en misschien wel van heel Thailand. Het leek wel Times Square met billboards, restaurants, gasten die je van alles willen verkopen: gefrituurde sprinkhanen, massages, scooterritjes etc. etc. Hotel was prima. Uurtje powernapje gedaan en door..! Maar dan ook echt door. Meteen een tuck tuck gepakt en gas gegeven. Het was nationale budha dag en alle tempels waren daarom gratis te bezoeken. Gratis bezoeken is ook gratis advies. This budha, that budha, lying budha, black budha, corrupt budha, burka budha... We konden geen budha meer zien. In ons enthousiasme wel een beginnersfout gemaakt, maar hierover later meer. Heel de dag nog gewandeld langs een hoop hoogtepunten, toen we opeens weer een typische Joep/Joost actie deden. We zagen een paar prachtige bouwwerken/tempels met twee security gasten ervoor. Gewoon vragen of we er in mochten en dat mocht gewoon! Dit was echt adembenemend, kippenvel. Van het slenteren tussen de meest vieze, ranzige straatjes kwamen we in een soort walhalla van het beste wat Bangkok te bieden heeft. Dan denk je misschien, dat was het wel die dag... Maar nee, wij gaan door! Op de Khao San road nog tot 4 uur 's nachts los gegaan met live muziek, entertainment, straatmuziek/dans. En dat alles met stuk of 15 verschillende nationaliteiten. Topdag.

Dag 3:

Iets later opgestaan. Weer in de chaos beland. Tuck tucks, uitpuilende kraampjes en vooral mensen, mensen en nog een mensen. We blijven ons verbazen over de hoeveelheid mensen die echt overal lijken op te duiken. Na een kraampje met opgesloten vogeltjes, dienbladen insecten, raar halve dag in de zon brandend fruit in lauw water of plastic tegen gekomen te zijn gingen we daarna naar het koninklijk paleis (Wat Phra Kaew). Zie de foto's voor de prachtige tempels en andere bouwwerken. Alles ten ere van of budha of de koning. De quote: "Dit is echt het mooiste wat we tot nu toe hebben gezien" wordt bijna elk uur ververst. Daarna naar Chinatown gegaan. Scheen 's nachts gaaf te zijn. We waren er op tijd met een tuck tuck en toen we net aan een kop koffie zaten zagen we een lift naast de wc...... Hmm... Zouden we daar op kunnen..? Eerst verdieping 20 geprobeerd: geen uitzicht. Toen proberen het skyrestaurant binnen te komen: helaas besloten feest. Dan maar via de noodtrap twee verdiepingen naar beneden, waar we een man tegen kwamen die daar werkte. 'Slapen jullie hier'.. euh, ja.. we zijn net gearriveerd *kuch* *kucht. Twee blikken bier besteld en een uur genoten van het prachtige uitzicht. Alvast Chinatown verkend van boven, maar ook de skyline van de stad bewonderd. Chinatown zelf was ook leuk, ook voor het eerst wat meer risico met eten durven te nemen. So far so good.

Dag 4:

Dag 4 stond bekend vooral in het teken van de treinreis naar Chang Mai die 's avonds zou vertrekken. Wel zijn we 's middags nog naar de grootste markt ter wereld gegaan. De markt met meer dan duizend trechters van ingangen zogen ons in een labyrinth zonder uitgang. Toch uitgekomen en op naar het handelscentrum van Bangkok. Daar weer chaos, superhoge gebouwen, de ene naar de andere mega mega shoppinghal. Nu komen we bij onze beginnersfout. Een politieagent uit dienst gaf ons van allerlei tips. Wij waren goedgelovig en ze waren ook erg handig. Een van de tuck tucks bracht ons langs een toeristen informatie centrum. Handig, dachten wij. We moesten namelijk nog een treinreis boeken naar Chang mai... Onlangs dat we het toch een beetje hadden gechecked qua prijzen, bleef ze erop hameren dat ze niet corrupt was en dat het goede prijzen waren. Ze was zelfs van de overheid, zei ze. Wij uiteindelijk een treinkaartje gekocht en 3 overnachtingen in Chang Mai voor 7500 Baht (omgerekend naar Europese prijzen lang niet gek). Maar, naar mate de dagen verstreken kwamen we er achter dat het ook voor veel minder gekund had.

Dag 5:

Nu inmiddels de treinreis achter de rug (bijna niet geslapen) en alweer ingechecked bij een nieuw hostel in Chang Mai. Tevreden dat wat we hebben betaald ook wel gewoon goed is. Inmiddels Chang Mai ook gezien. Veel compacter, veel relaxter en op ons gemak heel de stad en nachtmarkt gezien. Vandaag scooter huren. Een nieuw verslag komt vanaf Krabi of Phuket over een week ongeveer.

Groetjes,
Joep en Joost

Filmpje is een impressie van Ko San road

• 04 Augustus 2016 - 08:21

Ria. ...ma:

Dat is fijn .....nieuws uit het verre. ..ik heb er van genoten...veel foto's sturen...en genieten allebei....dikke kus

• 08 Augustus 2016 - 18:58

Peter:

Goede foto's ook mannen! Herkenbare beelden. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag! Happy travelz!

• 08 Augustus 2016 - 22:59

Carla Ketelaars:

Woooooh wat een mooie foto's zeg! Zo te zien stellen jullie het prima en zien jullie veel.
    Liefs uit Tilburg

• 14 Augustus 2016 - 14:47

Stan:

Tof verhaal, super herkenbaar ook, vooral de foto's vh Royal Palace in Bangkok:) En, nu jullie toch in de trant van Joep/Joost acties zitten... Vraag even aan Joep of hij in Thailand wel een gratis hamburger van de McDonalds kan meekrijgen, zonder ervoor te hoeven betalen;)

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Rondreis Thailand en Cambodja

Een maand lang reizen we hopelijk naar al het moois wat Thailand en Cambodja ons te bieden heeft.

Al weer 6 jaar geleden hebben we de reis van ons leven mee gemaakt.
En elke dag genieten we hier nog van na. Voor de lief hebbers een flash back.
http://joostenjoep.waarbenjij.nu/ Amerika

Herinneringen blijven en het geluk daar van leeft onverstoord voort mee met de tijd.
Maar gelukkig worden van iets wat heel mooi was. Is niet zo fijn als gelukkig zijn van iets wat heel mooi is.

Dus.. hop hop gas er op.
Nieuwe ronde nieuwe kansen. We gaan er weer een top vakantie van maken.

Onze globale reis route in het kort:
We beginnen in Bangkok (Khaosan Road). Vervolgens is het plan om na 2 dagen met de trein richting Chiang Mai te gaan. Hier blijven we ongeveer een kleine week. Vanuit daar nemen we een binnenlandse vlucht naar Phuket. Hier heb je veel adembenemende eilanden en natuurparken. Hier blijven we een week. Vervolgens vliegen we via krapi naar Siem Reap. In Cambodja gaan we natuurlijk naar Angkor. Na een paar dagen trekken we naar het zuiden om via de kust van Thailand weer terug te gaan richting Bangkok. Hier sluiten we in style af.
Hoe wat waar precies dat weten we niet. Maar dat gaat goed komen

We Hopen de komende weken een aantal keer wat foto's en een nieuw reisverslag te kunnen uploaden. Zodat het thuis front ook een beetje mee kan genieten.