Blaffende honden bijten niet Maar ruiken wel vlees - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Joost Mier - WaarBenJij.nu Blaffende honden bijten niet Maar ruiken wel vlees - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Joost Mier - WaarBenJij.nu

Blaffende honden bijten niet Maar ruiken wel vlees

Door: Joost en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joost

18 November 2016 | Thailand, Pattaya

Lieve mensen,
Het is inmiddels al weer 2 ½ maand geleden dat we terug kwamen van onze memorabele reis door Thailand en Cambodja. Er is in die tussen tijd een hele hoop gebeurd met als dieptepunt voor de thaise bevolking de dood van hun geliefde koning Bhumibol. Voor al het ander nieuws verwijzen we jullie graag door naar de krant.
Ook wij waren er even stil van we hadden tijd nodig om alle te kunnen verwerken. Even alle gebeurtenissen een plekje te geven. Maar nu onze processors geen over uren meer maken. Hebben we toch weer het moment gevonden om onze herinneringen om te zetten in een verslag.

Ko Chang achter ons gelaten en met nog 5 dagen te gaan wilden we niet direct door rijden naar Bangkok maar eerst nog een volle dag verblijven in de enige echte prostitutie stad van Thailand PATTAYA!! We kwamen er savonds aan en het leek ons leuk om na het eten nog een stads wandeling te maken. We begonnen bij ‘walkingstreet’ dit is de straat waar het allemaal zou moeten gebeuren. Veel bars veel hoeren veel nacht clubs maar toch is de straat voornamelijk een toeristische attractie.
Ondanks een over vloed aan hoeren die stuk voor stuk alles uit de kast halen (letterlijk) veel verschillende tenues voor jong en oud toch wel voornamelijk het laatste:D blijft het vieze werk toch uit het zicht de afwerk plekjes zullen vast en zeker plaats vinden in een van de honderden hotels.
Vlak bij het centrum ligt ook een heuvel waar je op kon komen om een mooi uitzicht te krijgen over de stad. Maar wilden we daar komen moesten we wel eerst langs een botenkerkhof. Duizenden boten deels oud en verrot lagen tussen onze plek en de berg in. Het was inmiddels over twaalven en met weinig licht was het een acht aanjagend tafereel. Zeker als onze trouw vrienden ook weer om de hoek komen kijken. Veel zwerfhonden hadden ons angstzweet al opgesnoven en ontwaakten uit hun slaap. Om zich vervolgens richting ons te komen. Onze pas ging langzaam steeds sneller tot het weer tot een rennen kwam. Wij waren dan weer voor de honden een tennisbal die ze gelukkig niet te pakken kregen(we zijn zo klaar met die stink honden). Het park en het uitzicht was mooi. En gelukkig was er via de andere kant een betere weg richting terug. De dag erna tuk tuk gepakt en ons af laten zetten in het noorden van Pattaya. Vandaar een 15 km langen wandeling gemaakt waarin we veel gezien hebben. Voornamelijk langs de kust was het mooi. We zijn ook nog even bij een luxe hotel op verdieping 64 op de koffie geweest. Mooi uitzicht. Via de boulevard waar de hoertjes (je kon er zeker 2 km mee dominoën) kraampjes en zwemmers zich afwisselden zijn we naar Believe it or not gelopen. Daar een bioscoopje gepakt Voorafgaand aan de film iedereen natuurlijk staan voor het volkslied. Daarna de film gekeken die zich afspeelde in phang nha waar we ook geweest zijn.

Met de bus naar Bangkok. Wat wouden we daar nog doen. Helemaal niks behalve een ding! Roofbar!! De vakantie afsluiten met een waanzinnig uitzicht over de stad. We hadden een dag om de boel een beetje te verkennen. En dat was maar goed ook zo kwamen we er achter dat op sommige plekken het vrij gemakkelijk was om gratis van het uitzicht te genieten als je maar netjes gekleed bent. Het is uiteindelijk Sky bar Lebua at State tower geworden. Ook wel bekend van de hangover II https://www.youtube.com/watch?v=1fs9GN2GeVQ We ontmoeten hier ene gunter deze Duitser was vlot gebekt en wist ons de wildste verhalen te vertellen over zijn seksuele avonturen en de gevolgen en verwonderingen daar van in het ziekenhuis. Tot zijn niet succes verhalen over het samen reizen. Zijn verhalen waren dan wel hooggaand maar de lift waar we instonden ging nog veel hoger op weg naar het slotakkoord van onze vakantie. Een uitzicht met de zon laag aan de hemel over een stad als Bangkok waar van je weet dat 80% van alles wat je ziet er 50 jaar geleden nog niet stond.
We hebben dik twee uur op het dak gestaan en het zou inmiddels donker moeten zijn wil het niet zo zijn dat de stad zo veel straalt dat het de wolken verlicht. Het verplichte drankje van 10 euro hebben we niet eens hoeven nemen. We hebben onze ogen uitgekeken en met een zeer voldaan gevoel de avond afgesloten.
De dag er wouden we stoer doen om via het openbaar vervoer naar het vliegveld te komen heel leuk maar wel tijd rovend bleek. Dus toch nog moeten haasten en uiteindelijk maar met de taxi gegaan.
Gelukkig op tijd daar. We zijn daar vervolgend via aller lei gangen en kamers als twee.. ja wat moesten we er van denken laten we het houden op speciale gasten. Naar de juiste borderroom gebracht. In het vliegthuis weer 3 films gekeken. Veilig aangekomen waar we opgewacht werden door Veerle en haar moeder. Heel fijn.

De zelfde week beide al weer aan het werk gegaan en de draad weer opgepakt.

We zijn elkaar dankbaar dat we dit weer samen hebben mogen mee maken.
Weer een ervaring en mooie herinnering voor het leven.

Helaas merken we dat de foto’s niet de resolutie hebben waar we op hoopte.
We hebben bij elk reisverslag nieuwe foto’s en video’s toegevoegd. We hebben ook nog wat panorama foto’s geplaats op www.facebook.com/joost.vanmier

Wil er nog iemand weten wie of wat Kontjitha! is:D?

Over ongeveer 5 jaar zullen we weer met een nieuwe waarbenjij.nu komen.
Waar de reis dan heen gaat? Joos en joep zullen het weten!

Bedankt!
Houdoe!

Filmpje van een van die stinkende honden

Filmpje van winkelcentrum pattaya

Verslag uit: Thailand, Pattaya

Rondreis Thailand en Cambodja

Een maand lang reizen we hopelijk naar al het moois wat Thailand en Cambodja ons te bieden heeft.

Al weer 6 jaar geleden hebben we de reis van ons leven mee gemaakt.
En elke dag genieten we hier nog van na. Voor de lief hebbers een flash back.
http://joostenjoep.waarbenjij.nu/ Amerika

Herinneringen blijven en het geluk daar van leeft onverstoord voort mee met de tijd.
Maar gelukkig worden van iets wat heel mooi was. Is niet zo fijn als gelukkig zijn van iets wat heel mooi is.

Dus.. hop hop gas er op.
Nieuwe ronde nieuwe kansen. We gaan er weer een top vakantie van maken.

Onze globale reis route in het kort:
We beginnen in Bangkok (Khaosan Road). Vervolgens is het plan om na 2 dagen met de trein richting Chiang Mai te gaan. Hier blijven we ongeveer een kleine week. Vanuit daar nemen we een binnenlandse vlucht naar Phuket. Hier heb je veel adembenemende eilanden en natuurparken. Hier blijven we een week. Vervolgens vliegen we via krapi naar Siem Reap. In Cambodja gaan we natuurlijk naar Angkor. Na een paar dagen trekken we naar het zuiden om via de kust van Thailand weer terug te gaan richting Bangkok. Hier sluiten we in style af.
Hoe wat waar precies dat weten we niet. Maar dat gaat goed komen

We Hopen de komende weken een aantal keer wat foto's en een nieuw reisverslag te kunnen uploaden. Zodat het thuis front ook een beetje mee kan genieten.